ccbuild-logo-spin

Så bygger du trovärdig och inspirerande hållbarhetskommunikation inom bygg

Hur berättar man om sitt hållbarhetsarbete på ett sätt som är ärligt och inspirerande? Under denna träff får du konkreta tips och exempel på hur företag kan kommunicera sitt arbete med cirkularitet – både internt och externt.


Hur berättar man om sitt hållbarhetsarbete på ett sätt som är ärligt och inspirerande? Under denna träff får du konkreta tips och exempel på hur företag kan kommunicera sitt arbete med cirkularitet – både internt och externt.

Under ledning av experter på kommunikation presenteras strategier, principer och fallgropar kring hållbar kommunikation. Vi lyfter även exempel på företag och aktörer som lyckas kommunicera sitt arbete på ett trovärdigt och engagerande sätt och värdet i din affär i att kunna kommunicera ert arbete.

Under en workshopdel tittar vi också på hur det ditt företag gör kan kommuniceras på ett givande sätt och hur ni kan prata om ert hållbarhetsarbete.

Fokus för träffen:

  • Vad vill målgruppen höra – och vad bör du lyfta fram?
  • Hur du får med hela företaget på er resa mot ett mer hållbart företag
  • Så kommunicerar du kring material, projekt och tjänster från din verksamhet
  • Bevarande som berättelse: varför det är viktigt att synliggöra vad som redan finns

Vi arbetar också praktiskt – du får möjlighet att börja formulera innehåll för sociala medier eller andra kanaler, utifrån ditt eget företags erbjudande och exempel från verkligheten.

På denna träff får du:

  • Stärkt förmåga att kommunicera cirkularitet utan att tappa trovärdighet
  • Konkreta verktyg och exempel att använda i marknadsföring och kunddialog
  • Inspiration från andra som vågar visa upp sitt hållbarhetsarbete

I samband med träffen har du också möjlighet att boka egen tid med våra experter för att fortsätta diskutera din organisations utmaningar och arbete framåt inom ramen för kommunikation.

Under förmiddagen serveras fika och vi avslutar förmiddagen med gemensam lunch.  

Målgrupp:

Denna träff riktar sig till dig som arbetar på små och medelstora företag i bygg och fastighetsbranschen och närliggande branscher.

Varmt välkommen!


Så bygger du trovärdig och inspirerande hållbarhetskommunikation inom bygg